Eagle-Eye Cherry

140024-11

Jag har nästan rört vid Eagle-Eye Cherry, i alla fall har vi suttit bredvid varandra, en halvtimme.

Under några år, från 1998 fram till 2004 reste jag rätt mycket, oftast mellan Sundsvall och Stockholm, så mycket att det var lönsamt med ett pendlarkort på flyget (jag blir lite impad själv - så här i efterhand). En och annan utlandsresa blev det också, under de åren.

2001 var jag på en internationell konferens i Paris. Det låter kanske märkligt - men det som gav mest intryck var de Afrikanska delegaternas berättelser från sin vardag. Dom berättade om uppbyggnads- och  kommunikationsproblem mm. Hur får man tag på folk som inte har telefon, radio TV, det finns inte  vägar överallt, inte mycket tunnelbana direkt  och definitivt inte Internet på alla ställen ute i bushen! Det var nyttigt att höra  andra än våra egna I-landsintryck och problematisering av ickeproblem.

140024-10

Eftersom jag under flera år hade pendlarkort, får man tillgång till lounger (flygplatsdagsis för ett urval vuxna)  och det fick jag på CDG i Paris, när jag skulle åka hem.

När jag sitter där och dricker kaffe kring 10.30 (en av mina få grundregler är att undvika alkohol före 12.00 och helst på dagen, det blir bara tungt att jobba då) - vilken kommer då in i lokalen och sätter sig bredvid mig. Helt rätt Eagle-Eye Cherry i egen hög person.  Han såg ut som folk gör mest, han läste en tidning, ringde ett mobilsamtal och drack vatten.

Eagle-Eye föddes 1968, pappan heter Don Cherry och hans halvsyster  heter Neneh Cherry. Eagle-Eye slog igenom med Save me 1997, och det har varit rätt tyst om honom (trodde jag) - men läser man på nätet har han gjort jättemycket genom åren, spelat med Santana och syster,  gett ut fem album.   



Kommentarer
Postat av: Sylvia

Jag är nog sorgligt obildad. Har aldrig hört talas om karln. Men han ser ju trevlig ut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback