Tomas Ledin

Där sitter Tomas Ledin tänkte jag, för en tid sedan, när jag satte mig på Arlanda Expressen på Centralen för den cirka 18 minuter korta färden till Arlanda.

Det var mitt i dan och lite folk i rörelse. Han satt på höger sida och jag satt i samma rad, fast på vänster sida, vi var max två meter från varandra, men särskilt mycket kommunikation mellan oss var det inte, knappt ens en blick.

Han pratade mest i sin Ericsson nalle, vilket kan vara ett problem när man åker tåg (alltså att prata i mobil märkesoberoende), man kastas vanligtvis ut ur samtalet när ny basstation fångar upp signalen, men ändå inte.  Min andra tanke var att det är väldigt lite som gör sig självt. Han försökte reda ut något administrativt problem på telefon, och det lyckades - tror jag!

Tomas Ledin ger ett mycket vänligt intryck numera. När han var ung var han mer nasal och tuff, men åren har slipat kanterna, även på honom.

140024-7

För några år sedan var M och jag på konsert i Sporthallen i Sundsvall. Tomas Ledin körde då en akustisk konsert, och den var helt okej, kanske lite mesig för min smak, men ändå inte.

Tomas Ledin föddes 1952 i Jämtland,  växte upp i Sandviken, med rötter i Ådalen.  Jag tror att åtminstone en av föräldrarna är lärare. Knivhuggarock (-75) var den första riktiga hitten. Han var med i Melodifestivalen -80 (Just nu), han gifte sig 1983 med Marie (Stickans dotter). På senare år har han gjort flera kultlåtar. I natt  natt är jag din. Vad gör du nu för tiden!

Tomas Ledin är rätt stor - han ser vältränad ut, kortklippt hår, möjligen lite kameral approach dvs cool, kring 183 lång.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Nu kan jag ta det där med mitt Tomas Ledinmöte. Det var för en herrans massa år sedan och jag skulle åka till Ibiza. När jag var på Arlanda så står han i ett hörn med gitarren bredvid sig. "Gud honom känner jag ju" tänkte jag. Jag trodde att det var en person som jag hade träffat i något sammanhang.
Som tur var, för jag var ju lite blyg av mig, så gick jag inte fram och började prata med honom...då hade jag ju dött om han hade sagt som det var.
Det fattade jag först när jag satt på en uteservering nere i Ibiza och han satt bordet bakom mig. Då förstod jag vem han var...ujuj

Postat av: MammaLena

Å - mitt "möte" med Tomas Ledin...
Jag gick i skolan, i 7:an, han hade flyttat från Jämtland men var "hemma" och träffade sina gamla klasskompisar - han hade skollov men inte dom. Han följde med på skolan - deras skola var en liten skola i utkanten av kommunen. En dag i veckan åkte de "in" till huvudskolan och badade i badhuset och hade hemkunskap.
Det var lite speciellt när pojkarna från denna by kom, de var tuffa, de var bråkiga - å så minns jag (faktiskt) denna gången när pojken från Stockholm (eller vart dom flyttat) var med. Han var slymig, och tuff....
Det tog länge innan jag kopplade ihop denne tuffing med Tonas Ledin - men så var det!
/L

2006-12-12 @ 10:22:29
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback