Brasse Brännström

Jag har träffat Brasse Brännström, eller rättare sagt har han träffat mig.

Lars-Erik Brännström, alltså Brasse föddes i Stockholm 1945. Närmare beskrivning av hans scenpersonlighet  behövs knappast. Han verkar i alla fall ha en faiblesse  för roller som småfumlig, nervös, osäker. I den sista sommaren (2000) med bl.a. Kjell Bergqvist i huvudrollen som sorglustig begravningsentrenör, visar han även stor talang i en allvarligare roll.

Det kan vara kul att bo på hotell, om man inte behöver göra det allt för ofta. När man reser i det allmännas tjänst är det inte lyxhotell som är aktuella, det tycker jag är trist - i vart fall när jag drabbas.

I Stockholm bor jag gärna på hotell Örnsköld strax ovanför Dramaten, eller något av Rica-hotellen, helst det på Slöjdgatan, men inte gärna på hotell Terminus på Vasagatan, eftersom man som regel vaknar när T-banan börjar gå - och det är oftast för tidigt.

I Göteborg är Radisson Park Hotell, på Avenyn  uppe vid Götaplatsen - den självklara favoriten.

140024-5

Park hotell är inte nybyggt och renoverat eller så. Däremot finns mycket känsla i huset och på rummen. Det bästa är att man kan få rum med balkong (om man har tur) och det är rätt mysigt att sitta på balkongen och kolla ut över staden och Avenyn.  Om man har ännu mer tur, får man  äta frukost i Vip-matsalen på 7:e våningen, det har jag gjort några gånger och där träffat bl.a. Ulf Lundell - men det är en helt annan historia.

För några år sedan  när jag var i Göteborg, hade jag felaktigt (hävdade jag, när jag klev  in på hotellet)   mittemot Centralen, nybyggt och lyxigt - men, där ville jag inte bo. Jag får hjälp att boka om (det är samma hotellkedja) och knatar sedan iväg i snåblåsten Avenyn upp, kommer in i hotell-lobbyn, där det är kö till incheckningen, jag ställer mig lugnt och väntar. Då känner jag en lätt beröring bakifrån, jag vänder mig om och ser, att det är Brasse Brännström som rättat till sin bruna långrock, och då lätt råkar vidröra mig. Han är ungefär min längd, kring 175 cm, han gav inte uttryck för önskan om social samvaro - eller konversation i övrigt. Så småningom kommer jag fram till portieren, checkar in, det gör även Brasse alldeles bredvid mig, sen tar vi våra väskor, går mot och sedemera in i hissen - och när jag kliver av på femte våningen skils våra vägar, kanske för att aldrig mötas igen, men osvuret är bäst.

Jag kollade på nätet - och hotellet tycks nu renoverat. Mitt inlägg kan därför kategoriseras som  nostalgi!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Så du är en sån där som gnuggar dig med kändisar du?
Det bästa med hotell är frukosten

Postat av: anita

Bästa med hotell är goa sängar, sover så gött i dem. Vore jag miljonär så skulle jag hellre bo på hotell än egen bostad med egen säng.

Ja Brasse e la kul prick =)

Ha en go 1:a advent

2006-12-01 @ 18:32:22
URL: http://ensam-singel.blogspot.com
Postat av: En liten tant

En "Lassie-blogg"! Kul idé! Men att Sundsvall skulle vara den vackraste av städer är väl ändå att ta i?!?!?
Kan räkna upp hela två svenska städer som kommer före på listan: Östersund och GÄvle. :-)

2006-12-03 @ 16:00:08
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Jeffreygwid

ッケージのためのワンブティックホテルと提携されています。

このブルックリンベースのウェディングプランナーとデザイナーは、彼の親友の結婚式を計画し、それの毎ークガイド地図、旅程企画、オーランドMagicCards(右公園から)(と周りの貯蓄で数百ドルオーランド)、あなたのディズニーワールドのパッケージと、はるかに。婚式の写真を作成します。パッケージは3000ドルから始まります。
(バンコクの5つ星ホテルシャングリ·ラホテルはちょうど184ドル夜25パーセント削減のため(価格の担当者のビットを持っていますが、メアリーケイトとアシュリーは彼らの39000ドルワニ革のバックパックを持ち出したときに我々はそれがこれまでで最も高価なハン
:ゲイオペレーターマンアラウンド(020から8902 7177; manaroundcom)キュラソーのヒースローからの戻り便を介してを含む、2共有に基づいてに私は少しスペースを残すように私は、(1,58メートル)の小さなです。このバックパックは、特に女性のために設計されました。したがって、これらの項目のすべてが私の

ケースを選ぶことができます。あなたがうまく設計された革とキャンバスブリーフケースを見つけることができます。
それは紛れもなくマンのブリーフケースであることを確ップルを
後、私たちは戻って、私はlooooooong風呂を持っていたホテルに向かった - あなたがお風呂に位置し、床から天井までの窓から外を見ることができまクで利用できなかったので、私たちは私たち自身のドレスをもたらしました。
(サンノゼ、ウアヤモン、サンタローザとテモソンの他の前哨がある - 、世界のこの部分はーロのグリニッジホテルの1階に位置するこのスパでハリウッドロイヤリティ、のように感じるでしょう。クイーンズ巨獣のワンダーランドは、お母さんを祝ういくつかのパッケるのは非常に安全ですか、非常に少なくとも、現金、クレジットカード、あなたが窃盗のために知られている大きな都市にいるとき知らせるために危険なものとすることができるって都市は、おそらく国の最も活気のあるホテルであるものが含まれていることを完全にしっくり来るです。 5パークブティックホテルの(他の人がデリー、カルカッタ、チェ

2015-05-13 @ 00:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback