Kjell Lönnå

En av Sundsvalls mest kända profiler är körmaestron  Kjell Lönnå (f -36 i Smedejbacken där f.ö. även min kompis GG föddes -48).  Han (d.v.s KL och inte GG) startade Sundsvalls kammarkör 1965 och har har gjort mycket TV, bl.a. med barn (Lekande lätt) och jag undrar om han inte varit med i  "så ska det låta" också!

Jag har aldrig pratat med Kjell Lönnå eller hans hustru Ulrika som är textilkonstnär.

Däremot har jag  parkerat bredvid hans flotta BMW en gång och det har hänt att vi mötts på gatan, åkt med  samma flyg, varit på restaurang samtidigt - men aldrig träffats i arbetssammanhang, eller så! 

140024-4

Kjell Lönnå och hans välstylade fru, förmedlar i TV vanligtvis ett enda stort leende, glädje, kanske till och med lycka.

När man ser honom på stan ser han snarare lite bister och stressad ut. Han har väl ingen anledning att förmedla att han vill ta hela världen i famn - när han är ledig. Varför skulle han behöva ha ett sådant ok på sin axlar! Däremot säger dom allra flesta som pratat med honom, t.ex. på telefon att han är mycket trevlig

Det som kanske inte är allmänt bekant är att han också är, en inte oäven konstnär.


 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det kan inte vara lätt att vara kändis. Att alltid känna sig påpassad. Tur han kan vara som folk i allmänhet...stressad...lite småmulen. Jag tror han har ett hjärta av guld...det har nog hans fru också fast hon ser lite stramare ut. Lite stel liksom

Postat av: Sylvia

Det är kul att läsa din kändisserie.
Men jag väntar fortfarande på BG.
Fina bilder du har lyckats få på alla.

2006-11-27 @ 22:26:19
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: anita

Hejsan!
Tack för dina rader i min blogg, kul att du gillade layouten, videos...
Ta o lägga dig i favoriter så man kan titta in här, läsa om kändisar o lära sig lite om dem. Har lixom noll koll på kändisar =)
Ha de gött

2006-11-29 @ 21:55:08
URL: http://ensam-singel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback