Philip Zandén

Där kommer min  kompis brukar jag säga, när vi ser Philip Zandén  (skådespelare f-54 i Göteborg) på  TV. Bakgrunden är följande.

För några år skulle jag åka från Landvetter till Arlanda. På väg till gaten möter jag en man, på väg från gaten - och han ser märkvärdigt bekant ut, vilket gör att jag håller kvar ögonkontakten den där nanosekunden extra, som signalerar bekantskap. Han besvarar min blick - och säger hej, kanske känner han sig tvingad, vad vet jag!  Jag säger också hej, och fortsätter med läget. Bara fint - säger han, och fortsätter med,  själv?  Huvve upp och fötterna ner säger jag! Sedan går vi åt olika håll. Jag ser att han går mot gaten fvbf Köpenhamn.

140024-2

Några sekunder senare inser jag att vi inte alls känner varandra, och att han måste ha varit utsatt för den här typen av igenkännande massor av gånger - av sådana som jag! Och mannen jag fånstirrade på var, varken mer eller mindre än  - Philip Zandén.

PZ lär vara gift med danskan Susanne Bier, och han har också en syster Jessica. Själv gillar jag hans roll i Bröderna Mozart (Susanne Osten -86). Alla som aspirerar på jobb som chef, bör se den! För övrigt den film som makarna Palme, såg den ödesdigra kvällen i februari 1986

Bengt Grive, sparar jag till senare.

Kommentarer
Postat av: Anki

Premiärtitt på nya bloggen! Den ser fin ut!
Hon där uppe i högerhörnet, är det M eller någon annan du blivit knäad av?

Postat av: Ninni

Han ser trevlig ut Philip..undrar om han är det också!!
Ja han morsade ju på dig iallafall!

2006-11-23 @ 16:01:58
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: M

Självklart är det jag som ställt upp på bild för (förebild?)att visa upp ett av mina vältränade vazza knän.

För övrigt blir Philip bara snyggare och snyggare, undras om det danska ölet och sällskapet bidragit?

2006-11-23 @ 17:58:40
Postat av: Gunnel

Kul att du kör igång igen. Bloggen ser fin ut. Det du beskrev när du mötte Philip har jag också varit med om en gång. Då var det Tomas Ledin...strax innan han blev en riktig kändis.

2006-11-23 @ 18:27:41
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Sylvia

Vi är nog många som gjort samma miss.
Men vart tog Bengt Grive vägen?

2006-11-23 @ 20:12:37
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: ROOMSERVICE

Det är mänskligt, lite pinsamt och ganska roligt. I en rolig mix :)

2006-11-23 @ 23:54:05
URL: http://roomservice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback