Parlamentet - firma Glans, Johansson och Skoog

Parlamentet i TV4 verkar ha överlevt sig själv som programidé, det är måttligt kul nuförtiden (tycker jag)!  Bland dom roligare i säsong 17, som går nu är i alla fall Johan Glans och Pia Johansson.

Johan Glans har jag stött ihop med på hotell Örnsköld, av alla ställen. Pia Johansson satt bredvid mig på tåget mot Norrköping, för inte så länge sedan. Glans såg mesigt rolig ut, som han brukar. Pia Johansson såg helt vanlig ut, jag hade inte väntat något annat..

140024-27

Johan Glans föddes i Eslov 1974. Han började som ståuppare och har gjort rätt mycket TV bl.a. Nisse Hults historiska snedsteg.

140024-28

Pia Johansson (här på bild med Helge Skoog, han är också kul, född -38 i Borås) föddes i Umeå 1960. Hon tillhör sedan länge den fasta ensamblen vid Stockholms stadsteater. Hon har också gjort mycket TV, bl.a. var hon med i senaste julkalendern, LasseMajas detektivbyrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback