Joe Labero

För några år sedan såg vi en show med Joe Labero (f -63 Lars Bengt Roland Johansson) på Sporthallen i Sundsvall. Det var imponerande och kul att se. Innan var jag inte direkt sugen att gå - men jag blev, som sagt, positivt överraskad.

När jag åkte tåget hem från Stockholm i torsdag läste jag en artikel som handlande om Labero/Johansson. Hans dröm var att uppträda i Las Vegas, och det är inte förvånande. Det som däremot förvånade lite var hans öppenhjärtighet i frågan varför det änn inte blivit så.

Han menade att detta mest berodde på artistbokarna i Las Vegas företrädesvis var homosexuella, och att dom, så att säga gynnade spelare i det egna laget. Hoppsan - tänkte jag, det var ju inte särskilt diskret och taktiskt/praktiskt uttryckt. Sen spädde han på att det också berodde på dollarmiljonärerna och judar med pengar. Oj oj oj - tänkte jag, som själv kan ha svårt att sortera begreppen, och ibland fäller en och annan ogenomtänkt kommentar, när hjärnan inte hinner med munnens rörelse. Här ligger man i lä!

140024-34

Här öppnar sig naturligtvis en ocean av funderingar. Skulle Labero, t.ex. känna sig bättre till sinnet om han i stället motarbetades av heterosexuella artistbokare?

Det finns naturligtvis flera reflektioner att göra. Undrar hur han får ihop dollarmiljonärerna och judar med pengar!

Sen är det ju inte säkert att han sagt allt, som står i tidningen, han kanske är felciterad i någon del och kanske inte vill vidkännas allt det skrivna. Men finliret tar vi en annan gång!

Man blir ju ändå impad - han är en ny favorit, tagen till mitt hjärta - men på ett manligt och heterosexuellt, fridmodigt sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback