Mats Bergstrand

Det här skulle kunna vara, Mats Bergstrand, debattredaktör på DN. Men det vet jag inte säkert, han gillar att vara hemlig (när det passar). Bergstrand har ett av Sveriges mäktigaste jobb. Han väljer ut vilka som ska får skriva debattartiklar i Dagens Nyheter.

Dessutom är han medlem i en fd hemlig maktgubbklubb - och det må så vara - men ändå inte.

140024-36

Det pikanta är att han låter sina fd hemliga kompisar skriva artiklarna och därigenom styra debatten. När Bergstrand konfronteras med detta dilemma, blir hans lakoniska svar att han inte tror att det påverkar hans ställning som journalist, och allmänhetens förtroende för honom.

Sicken tok!

140024-35

Jag har visserligen ingen illusion om att Pressen och media är obundna. Bonnier styr nog redan opinonen med järnhand, men nog är det bedrövligt att vänskapskorruption ska få frodas så fritt, utan styrsel och kontroll.

Det är klart att Bergstrands maktexcesser påverkar förtroenden, det påverkar i alla fall mitt, och det är redan lågt mot journalister i allmänhet och politiker i synnerhet

Dagens dummstrut förärar jag Mats Bergstrand för hans folkförakt.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Kul att du är tillbaka igen.

Postat av: Handla Avlatsmärkt

Ha Ha,då skulle ni se Henry Kissingers nätverk!
Kolla url ovan!

"Anar ni ugglor i mossen?-Ringmärk dom!"

2008-04-25 @ 23:24:14
URL: http://www.namebase.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback