Ola Ramstedt

Ola Ramstedt var personaldirektör på det förr fina försäkringsaktiebolaget Skandia, numera skandaliserat utom räddning. Han skrev på fakturorna, som gjorde att de giriga direktörerna på Skandia fick sina lyxlägenheter lyxreonverade på försäkringstagarnas (i Skandia) bekostnad. Nu ska hans tillkortakommanden prövas av Hovrätten och i potten ligger två års fängelse, grov trolöshet mot huvudman.

140024-37

För några år sedan hade jag sällskap (i meningen att vi åkte med samma plan till Sundsvall) och sen såg jag Ramstedt och hans anhang på den påföljande Skandiadagen, som hålls årligen i Sundsvall.

Jag minns att jag tänkte då, vilka fjolliga typer (bara medelåders män som svassade och fjäskade för varandra och poserade) med sina fönade frisyrer och moderiktiga blå, svarta och grå kostymer. Det är lätt att spendera andras pengar knorrade jag, för mig själv.

Jag kommer aldrig att köpa en försäkring i Skandia tänkte jag och kastade ett getöga mot Ramstedt. Redan då¨- tror det var 2002 - hade jag ett horn i sidan till Skandia efter den famösa bonusutdelningen till den dåvarande vd:n och frimicklaren Lars Erik Peterson.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Ja Skandia harde verkligen fått sitt förtroende kört i botten för gott trodde jag. Men folk glömmer och
"affärer" blåser över. Jag skrattade i alla fall gott när jag läste "Tjuvarnas marknad" av Jan G.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback