Ebberöds Bank

Det råder global finanskris. Regeringarna pumpar in så mycket pengar i betalningssystemen att man häpnar. Hur kan detta ske i alla länder samtidigt? Jag kan inte påminna mig att jag givit min bank tillåtelse att spekulera med mina sparpengar. Det är värre än värst,  helt oseriöst - Ebberöds bank i internationell tappning. Ren humbug.

Törs man fråga hur krisen har upptstått. Dåliga bolån i USA är en förklaring, men det måste finnas fler.

Jag undrar också var alla pengarna som betalas in i bankstöd - tar vägen. Varför behövs dom, vilken nytta gör dom? Har inte bankerna tillgångar nog, för att klara sina säkerheter?

Vilka är det som vunnit på krisen, inkl. åren före?

Svaret är enkelt. Följ pengarna, som går till bank/finans, inom bank, utdelning till ägare, girighet och pensionsfondenas flathet.

Någon vinner alltid på kris. Borde inte någon vederhäftig person tala om vilka vinnarna är snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback