Stilpoäng

Bistra 20,4 grader imorse, på tundran, väster Sundsvall. Viss julhandling har förekommit, men inte i övermått.

 

M´s tomteparad stilar på finrumsbordet, som inte bör undanhållas den intressade läsaren! Den observante betraktaren ser givetvis den s.k. Måns-tändning av adventsljusen, stilbrott - möjligen stilpoäng! Det är givetvis M som slantar upp.

 

 

Fjärde advent har redan varit, och nu drar det mot julafton, det är dan före dan!

 


Dagsrapporten är följande. L och M mår bra, julledighet påbörjas imorron, ledigt i mellandagarna. Julen firas i Sundsvall. Nyår med goda vänner, några mil norrut. J1 och J2 firar jul med gamlingarna, deras flickvänner åker till sina föräldrar. Dom är i god form (nästan stilpoäng för syftningen, det är fint att flickvännernas föräldrar är i bra form - typ!).

Mamma är skraltig, har ont i ryggen, en kota ligger fel och dessutom sätter "gammeln" in med besked. Hälsar på henne imorron - onsdag. Pratade med Osbourne i förrgår, han lät piggare än för en vecka sen. Tablettmixen har justerats. Tack för julkortet - sunshadow!

Jag hoppas att du får en bra jul, med en mix av allt det goda, och inte umbäranden och alltför svåra kompromisser i de olika behov och förväntningar som brukar uppstå, när julen står för dörren!

En riktig god jul önskar L.

Kommentarer
Postat av: IKA

Hej goa Herr L!



Tack för varma julönskningar, önskar av hela hjärtat att ERAN jul ska bli ljus och fridfull på alla sätt!



Hälsa M, barn med respektive



GOD JUL!!

Varma Kramar

Postat av: SolSkuggan

Tack för den goa och värmande julhälsningen.Det är tungt när åldern tar ut sin rätt fint att du hälsar på så ofta som du gör.

Att vännen Osbourne är så illa sjuk smärtar mig men det gläder verkligen att han nu mår bättre.

M:s tomteparad slår det mesta och var figur på sin givna plats. Annat är det med vår regering där är det enda virr och varr.

GOD JUL till er alla Kramar i parti och minut

2009-12-24 @ 10:09:08
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Bästa Herr L...

Så här i efterhand när jag tittat in här ett antal otaliga gånger.

Så här i efterhand när vi i familjen precis avnjutit den goda 40-årsmiddan för dottern.

Precis då kom jag på.

Är det verkligen sant att ni hade -33.

När vi hade -3.

Kolla sista bilden där alla fyra ljusen brinner..

Jag hoppas jag hinner.

Rädda dig från kylan..

Fast just nu lyssnar jag på Dylan..

Står du ut till imorrn min vän..

Så finns jag här än.

Natt natt kram



2009-12-29 @ 02:25:04
URL: http://solskuggan .blogg.se/
Postat av: L



fullt så illa var det inte, bara - 3,3,

imorse var det emellertid minus 18,8, onekligen bistert, gjorde

en kort utflykt till stan (stenstan) i kylan, bl.a.

besöktes systemet där en flaska Lindemans

inköptes, en smakrik chardonnay som är gott till räkorna ikväll!

L

2009-12-29 @ 17:54:47
URL: http://sundsvall.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback