Utan rock - ingen rock

Vi odlar våra udda personligheter på olika sätt. För mig är det en egen konstform.

I söndags vid pass sju sa jag till M (frugan) jag kanske ska åka till Sporthallen och kolla Lasse Winnerbäck. Det var väldans sa hon. Hon vet ju att jag inte gärna lämnar TV-fåtöljen.

Sagt och gjort, jag tar bilen nerför backen, parkerar, går i snabb takt mot entrén. Det regnar, men bara lite - som det gör i Sundsvall, skrider in i lokalen och möts av en skylt.
  • Inga ytterkläder i konsertlokalen. 20 kr i rocksluskavgift.
Min första tanke var givetvis, någon med mig skämta aprilo. Snabbt insåg jag att så inte var fallet. Hög som låg köade framför den överfulla garderoben. Jag var beredd att betala 20-40 kr för att ta med rocken in i lokalen, men det var omöjligt!

För mig känns det helt befängt att "naken" gå in i en konsertlokal. Min skinnjacka tar jag aldrig av mig - inte ens under hot.


Efter en stunds samtal med min gamle kompis Tim, var det bara att börja Golgatavandringen mot hemmet.

M skakade på huvudet när jag kom hem. Hon sa (tänkte, säkert desto mer) - utan medkänsla, det är nåt fel på dig. Fast det är det inte. Det är alla andra det är fel på och alla onödiga regler.

Och till råga på allt gjorde Winnerbäck, en riktigt bra konsert!

Principer är jobbiga!



Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Ja du store!!

Gläder mig storligen att du fortfarande besitter lite cicilkurage. Gå in utan skinnjacka! Och sen har de mage att spotta på dina 20-40 spänn de hade fått gratis..

Jag hade gärna gått den Golgatavandringen med dig oj vad jag skulle ha öst ur mig..

Winnerbäck är super.

Osbourne är jag verkligen ledsen över..

Kram till dig och bästa M

Postat av: SolSkuggan

Måste rätta min kommentar här ovan.

Jag skrev "Gå in utan skinnjacka" Naturligtvis har jag glömt ett litet "n" men alltför stort i detta fall och kan därför inte uteslutas.

Läs själ skillnaden..

"Gå in utan skinnjackan" Det är inte vilken skinnjacka som helst ju. Utan det lilla n:et blir det ju vilken skinnjacka som helst.

Slut på rättelse.

2009-12-11 @ 21:39:56
URL: http://solskuggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback