Genderkrydda

Om det inte varit för snöskottningen från radhustaken hade vi haft snöfritt nu.


Ventilationssystemen har bytts i våra hus. Vilket bl.a. innebar att örter och kryddor skulle plockas ner från hyllan ovanför spisen. Den aningslöse kanske anser detta vara en bagatell. Den med den minsta livsinsikt inser givetvis att energier frigörs när kryddorna ska återplaceras på hyllan.

Följande två bilder speglar genderperspektivet i dess mest konkreta innebörd. En av bilderna är en typisk manlig  uppsättning och den andra den kvinnliga. Någon som törs gissa?


Manligt och kvinnligt, kryddan i livet!

Vulkanaskan ställde in resan till Göteborg. Det gillade jag inte. Stockholm en, eller några dagar är aldrig fel!

 

Idag har jag varit till mamma. Efter det känner man sig trött.

 


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Ska försöka våga mig på en gissning. Första bilden är en typisk kvinnlig uppsättning av kryddor enligt mig.

Vad stödjer jag detta på.. Jo vitpepparen står nära saltet tätt följt av svartpeppar etc..

Spännande blir det att se det rätta svaret;)

Jo.. Våra goda vänner fick sin resa till Tyskland inställd också. De hade bokat bort alla uppdrag och möten på jobbet. Men de fann för gott att jobba ändå fast i ett kanske lugnare tempo.

Ha det så gott du förtjänar och då kan det ju inte bli mer än bättre än bäst.

Kram!

Postat av: L

Övre uppsättning är maskulinum.

Uppenbarligen tycks det vara allmänt förfall när det gäller typiska tecken på kön!

2010-04-26 @ 19:53:01
Postat av: SolSkuggan

Ja verkligen! Men så lever vi också i antikönsdiskriminireringstider oj det var synnerligen ett långt ord. Där fick jag minsann skriva långsamt;)

Här regnar det idag den 1:a Maj. Motorcykelkortegen som brukar gå av stapeln vid 11-tiden sägs vara decimerad med 75%. Annars brukar de vara runt 500-700 ekipage.

Ha det gott!

2010-05-01 @ 13:06:47
URL: http://solskuggan .blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Hmm ser jag ikke att det blev felstavat ändå trots min försiktighet.. Antikönsdiskrimineringstider och inget annat!

2010-05-01 @ 13:09:21
URL: http://solskuggan .blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback