Hos verklighetens folk i välfärdens kärna

Igår var jag till verklighetens folk, och träffade välfärdens kärna - jag var alltså till mamma.

Det märks att det är val snart. Gamla begrepp blir som nya, när orden får annan innebörd. När
Anders Borg och Fredrik Reinfeldt pratar, låter det som himmelriket är nära. Halleluja! Fast det
är nog inte alla som släpps in hos St Per.

Arbetslös, sjuk eller fattig - fy fy fy, det blir inget himmelrike här inte!

Många av dom inte inte var utanför för fyra år sedan, dom visste kanske inte att dom led av
utanförskap, har blivit det, på grund av Alliansens politik. Betydligt lägre ersättning, ibland från
annan huvudman, gör en inte gladare.

Jag kan bara hålla med högern, när dom proklamerar sitt vallöfte. Det är bättre att vara rik
och frisk, än sjuk och fattig. Jag kunde inte sagt det bättre själv! Större skattesänkningar för
den rikaste tiondelen i Sverige, och lägre A-kassa och sjukpeng, och högre skatt för fattig-
pensionärerna! Så måste det bli i högerns förlovade land.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback