Korpulent kompetens

Begravningar är inte kul, men det måste gå. Syster och jag deltog och prästen var bra! För den som undrar, kan jag berätta att detta är Partille kyrka.


SJ är som det är, något måste göras, men exakt vad är jag inte korpulent nog att avgöra. Rätt ska vara rätt, mellan svartsynsattackerna finns också positiva inslag. Själv var jag helt i onödan uppe i ottan redan på torsdagen, men det har jag redan berättat.

Syster åkte från Stockholm på fredagsmorgonen, X-2000-tåget skulle avgå strax efter sex, men försenades cirka 40 minuter direkt. Det bådar inte gott, eftersom försenat tåg, släpper fram alla andra tåg. I Herrljunga pratar  syster, vänligt med personalen och får löfte om taxi från Göteborgs central till Partille. När tåget blir ytterligare sent, och inte ens taxi skulle hjälpa henne att komma i tid, gör SJ ett extrastopp vid Partille pendeltågstation och släpper av syster.

Lyhört och "snyggt" gjort! 


Efter begravningsgudstjänst och minnesstund drack vi gravöl med Osbournes familj. Detta är en bild från hotell Eggers bar, snett till höger från Göteborg central betraktat. Det är en trevlig bar, där Osbourne och jag tog en bärs, när andan föll på.

Gravölet mm intogs på Sonjas Pizzeria vid Kyrktorget i Partille. Där rekommenderas vegetarisk pizza med salami (Osbournes favvo) eller kebabtallrik med pommes.


Livet går vidare. Regnsäsongen har börjat, men värme finns det alltid gott om i Sundsvall. Roxette och Lundell har haft konsert på IP. Vilket för tankarna till Gifflarna (fotboll), som hänger med i serietoppen i superettan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback