Slå dank

Det har varit en riktigt fin sommar. Egentligen en sommar, som det var förr. Varmt (men inte outhärdligt varmt), tropiska nätter och några enstaka dagar med mulet väder och några mm regn! Plommonträdet är på väg att berika oss med 2 plommon. Jag är dock osäker om tillväxten orkar ända fram till skörd. 


Blommorna är M´s skötebarn. Vid anmaning vattnar jag, annars inte.


Vi har en rätt sympatisk uteplats i österläge.


Denna veckan har jag slagit dank, d.v.s latat mig. M har börjat jobba, och jag jobbar också - fast ändå inte! Jag fixar och donar hemma, lagar mat - om jag känner för det, och fuskstädar, när andan faller på. Nästa vecka är det något möte - tror jag, men det är långt dit. I veckan har jag också varit till mamma, hon tacklar av, men vägrar flytta från huset. Bror har gjort ett jättejobb med att laga taket, som behövde åtgärdas.

På något underligt sätt har en viss frihetskänsla infunnit sig! Det är skönt att för en tid, slippa alla måsten. Frågan är om man ska ge sig in i Grottekvarnen igen? Jag sliter med frågan.

Jag har i alla fall bytt hårddisk på en av datorerna. Det låter lätt - men det är det inte, i synnerhet inte för mig, som har två tummar mitt i handen, och en i reserv. Bara att plocka ut hårddisken  ur lapptoppen, därefter ta ut den från det omslutande metallhöljet samt identifiera hårdvaran - kräver sin man. Med hjälp av J1 fick jag till det. Om drivrutiner har jag bara vaga begrepp om. Det har inte J1. I någon mening kvarstår förvirringen - om vad och hur vi skulle/borde göra - men nu på en högre kunskapsnivå! Nästa gång fixar jag det själv. Möjligen är det grandiosa föreställningar - men det kan vi avhandla en annan gång!

Vi har mest varit på hemmaplan i sommar. Vi har hängett oss till visst umgänge med släkten, och träffat goda vännr. Fotbollen kräver sitt.  Först var det fotbolls-VM och nu är det Gif Sundsvall, för hela slanten. Det går bra för oss - peppar, peppar!

M sliter på jobbet, barnen likaså på sina jobb.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Downshifting är inte helt fel och inte att lata sig heller. Även jag har latat mig hela dagen lång, men med lite dåligt samvete...

Ha det gott och njut av livet.

2010-08-20 @ 21:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback