Uppe med tuppen

Jag är på väg till Göteborg. för att närvara vid Osbournes begravning i Partille kyrka, imorron fredag. Tack och lov är jag ute i god tid.

Pigg som en mört kliver jag upp 04.25. Som god hustru skjutsar givetvis M till tåget, med avgångstid 05.08. Det är tveksamt om hon gillar att vara uppe med tuppen.

Vi kommer iväg i god ordning, nästan framme i Gävle (Hille) blir det stopp pga transformatorfel. Vi blir stående på spåret i tre timmar, sen kryper vi vidare och anländer fyra timmar och en kvart sena till Stockholm central. Jag ilar till kundservice, i centralhallen för att boka om min anslutning till Göteborg, och får givetvis beskedet att tvåtåget är fullbokat, men att jag kan klämmas in på 16.10 avgången, vilket jag accepterar.

SJ är väl rustade att ta hand om oss, ombokningskön är kring 50/60 meter, och den tappre SJ-tjänstemannen gör vad hon kan, men kanske borde hon haft hjälp av några kollegor. Hjälp fick hon efter en stund, då var dom två. Att stå i kö, är inte min bästa gren - typ!

Även detta tåget framförs med reducerad fart, som max 160 km/t istf 200, vilket gör att vi  blir cirka 20 minuter sena till Göteborg.

Sju timmar sen kommer jag alltså till Göteborg, men osvuret är bäst. Vi har ännu inte passerat Herrljunga.

Det är lite oflyt för SJ, men det går ingen större nöd på mig, ingen egentligen.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Beklagar sorgen så här långt i efterhand. Ligger lite efter i bloggläsningen på grund av tropisk hetta, semester och frilansuppdrag. Om en vecka mjuklandar jag igen i arbetslivet med hela två arbetsdagar. Sedan fyller jag på så sakteliga tills det blir full rulle i september.

Tänk att du/ni varit i Finland. Nu är jag verkligt imponerad.

sköt nu om dig på bästa sätt och ta väl hand om dig och M

2010-08-11 @ 21:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback