Fjollstövlar

Vintern pågår. Det är dock lite mildare. Bara 9 grader. Med andra ord - blidväder!


Jag har aldrig skottat farstutaket så här tidigt under vintersäsongen. Och vi har ändå bott här sedan 1988.


Nu är det skottat. Inga allvarligare incidenter förekom, frånsett några små halksteg. M var orolig hela tiden. Hon har varit med förr, och objektivt sett fanns visst fog för vad L skulle hitta på i sin vinteryster!



Får man bjussa på lite proggkänsla! Detta är inga "fjollskor". Snarare arbetsstövlar - typ, näbb. Köpta för en dyr peng på 1970-talet. Dom kommer väl till pass denna vargavinter.


Katten har vi lämnat tillbaka. Det var en kul rackare. Hon gillade att vara i centrum, att softa och gosa. Kan det bli bättre?


Jag tror hon ville stanna några dar till. Hon protesterade mot att åka hem (tror vi). Fast det kanske är önsketänkande!

 

Det är mycket som man kan ha synpunkter om. Jag vet i alla fall att jag känner positiva vibbar, när jag lyssnar på något med The Cure.

 

Imorron ska jag till mamma. Sussi och natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback