Besserwisser

Jag vill tillönska alla en riktigt god jul. Särskilt ömmar jag dock för mina tålmodiga läsare.

Det är inte ovanligt att man gör sig en bild av den man kommuncierar med  på telefon, eller på annat sätt. Därför har jag valt att inte längre vara inkognito. Den regelbunde läsaren, vet vad inkognito betyder. För den tillfällige gästen, som kanske inte besitter den pregnans som prenumeranterna har, kan jag tala om att inkognito ungefär betyder förklädd (för att inte bli igenkänd) och/eller under antaget namn. I ordet pregnans lägger jag nånting med skärpa - typ, uttrycksfullhet, uttrycksskärpa. Det är svårt att vara besserwisser! Det kostar på!

Detta om detta. Så här ser jag ut - naken, endast iförd huvudbonad. Håll till godo!

 

Detta är katten Doris. Vi ska vara kattvakt över julhelgen. Hon kom igår och känner sig redan hemmastadd.

 

 

Nu ska jag strax åka och handla. Det är ju alltid nåt som saknas. Köttbullar har jag trillat, som sedan M stekte med bravur - under mitt överinseende. Det är ju jag som är kökschef. Revbensspjällen är på kokning cirka 50 minuter. Sen får dom ligga i lag (soja, apelsin, ingefära, kajennpeppar mm), över natten. Imorron steker jag på dom lite lätt.

 

24 grader kallt imorse. Blidväder nu, endast 23.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback