Kärlekens tunga

Så mycket bättre är en bra TV4-produktion. Plura, DiLeva, September, Petter, Lasse Berghagen, Christer Sandelin  och LillBabs är onekligen en udda konstellation. Men bra TV blir det!

Plura, Eldkvarn har jag gillat länge. Länge är mer än 20 år. Kärlekens tunga är en riktigt bra låt. En vers i mitten:

Jag försöker att gå som en man,
nerför hjärtats ensamma gata.
Där kärlek och hat går hand i hand,
sitter jag och bara saknar dig.
Nu är allt sagt och gjort,
och jag kommer aldrig att få tillbaka dig.

Plura påminner på något sätt om min kompis Osbourne, som tyvärr dog - alldeles för ung ifjol sommar.

Några har gåvan. Plura har den. Natti!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jag får verkligen hålla med dig. Trodde inte att detta program skulle bli nåt särskilt, men jag är glatt överraskad och njuter av varje del.

Ett bra upplägg, lättsamt, men som ändå håller en äkta och allvarlig ton.

Plura har jag inte vetat särskilt mycket om men nu inser jag att jag missat en hel del och får väl råda bot på det. Ha det så gott på tundran här skiner solen och -12,2 grader.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback