Matt

Man blir alldeles matt, när man tänker på samhällsutvecklingen i Sverige. Välfärdens kärna, Europas sämsta arbetslöshetsförsäkring, en socialförsäkring som inte är värd namnet! Döende hänvisas till arbetsförmedlingen. Hur kul är det?

Jag inser att mina åsikter inte ger några pluspoäng, även om det är lördagskväll (i timmerkojan).

Men jag kan - ändå inte - lördagskvällen till trots, sluta fundera på, när Sverige, bytte inriktning?  Sjuka och fattiga får numera stå sitt eget kast - menar Mona Sahlin och Stefan Löfven, som är fackpamp i Metall och högerkompisen snart f.d. partiledare. Dom har gått vilse. Det är jag helt säker på!

 

Min matta skulle kunna vara finsk, men den är genuin svensk, arbetarklass - långt ifrån Mona Sahlins och Metall Stefan Löfvens nymoderata åsikter.  Det är jag stolt över. Vi gör motstånd!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback