Modebloggen Joy - Sundsvall

18 kylgrader alldeles nyss, på tajgan, Sundsvall westbound . Det känns.


Årets stjärnfall är framtaget. Som vanligt fungerade inte alla lampor i respektive sektion i slingan (cirka 10 lampor och 10 sektioner), vilket innebär att det bara var ett delvis stjärnfall. Vi bytte lampor, men en sektion var kinkig, dvs helmörk. Jag gav givetvis upp (tålamod är inte min bästa gren, ej heller den näst bästa), men M gav sig inte. Hon kollade alla fästen och hitta ett som var dåligt, hon lappade och lagade - och fick givetvis igång alla lampor. Strongt gjort! Jag var beredd att åka och köpa en ny.


Nu är de snart jul igen. Julbelysning är uppsatt, ett par dagar sent. Jag får ge mig själv en reprimand! Så här ljust och glatt är det hos oss!


Jag har köpt mig en ny vinterjacka på Joy i stenstan. Lite sportig. Färg - mellansvart (rött foder, ser alla som inte är färgblinda med defekt på rött)! Nån som är förvånad?

Bra som motvikt, till sporten alltså. Själv sportar jag inte särskilt mycket nuförtiden. Då gäller det att ha en sportig outfit!


När jag handlade i Birsta i eftermiddag, fick jag tag på ett par jeans, av en modell som jag trodde var utgången, eftersom min "kroppstyp" är påtagligt marginaliserad. Glädjen (Joy - för den som inte hänger med, men det gör väl alla trogna läsare!) var desto större, över fyndet. Tack Coop!


I övrigt är det småklent på sina håll. Själv är jag inte toppform, dock inga allvarligare åkommor. M har varit knackig - men känner sig något bättre. Mamma har en dålig period, har svårare och svårare att klara den dagliga livsföringen. Åker hem imorron, fredag för tillsyn.

 

Natti - bästa medborgare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback