Ord och inga visor

Julprydnad, modell större - på centralen i Stockholm. Om man inte visste det. Skulle man kunna anta att det snart är jul!

SJ klarade sig galant. Bara en kvart sen ner på morron och på återresan gled vi in på centralen i Sundsvall i rätt tid (21.54)!


Det gnälls väldigt mycket i denna blogg. Jag måste ta upp det, med ansvarige utgivaren. Förvisso finns det samhällsföreteelser som kan ge anledning till ett och annat höjt ögonbryn. Men varför då? Egentligen tror jag inte att det lönar särskilt mycket att klaga, inte ens för det egna välbefinnandet.

Igår på centralen skulle jag köpa en julbok i pocketshopen. Eftersom jag ser ofarlig ut, vågar folk prata (ibland). En annan köande genteman i min ålder, kanske något äldre, säger att den bok jag avser att köpa kommer att bli en spännande upplevelse. Han fyller på med att det är den bästa bok han läst den senaste tiden. (Efter jul kan jag tala om vilket bok som åsyftades.) Kul sa jag - nånting att se fram emot då! Verkligen sa han. Sen gick vi åt varsitt håll. Bokkonnosören var ingen mer och ingen mindre än metalls förre ordförande Göran Johsson. Han är tillika såsse, med vänligt sätt (i vart fall igår).

Även jag kan vara fin i kanten, om jag känner för det. Det föll mig inte in att säga att såssarna är jävligt dåliga just nu, och att dom för en formidabel skitpolitik, dom är helt värdelösa på opposition. Om dom gör nåt - blir det fel, som t.ex. att stödja moderaterna i frågan om FRA-lagen. Morgan Johansson tycks vilja det. Han tillhör begåvningsreserven. Låt moderaterna ta hand om sin egen dynga. Det verkar som såssarna vill skrämma bort "alla" sympatisörer!

En helt annan grejsing. Vilken blådåresåsse kom på idiotin med "butler i tunnelbanan"? Det blir ju bara fånigt, ger definitivt inga nya väljare, eftersom det redan finns flera högerpartier.

Nu fick jag med några ord och inga visor. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback