D.N.A.

Naimakka, norr om Karesuando, ungefär så långt norrut man kan komma i Sverige, hade häromdagen minus 42 grader. Just den dagen hade vi - på tundran -  i Sundsvall, blygsamma -27,4.  Olika falla onekligen ödets "väderlotter"!

Fredagen den 26 februari 2010, är det blidväder, bara tre grader kallt. Det försiktiga snöfallet har gett med sig!

J1 gled nyss in, och pratade en stund, på väg till bror (J2). J1 tycks ha ärvt en social kompetens som har passerat en generation. Från min pappa, obearbetat genom mig - med riktning till J1/J2. Det är onekligen spännande hur DNA påverkar den vanliga livsföringen, sett i generationsperspektiv! 

M sliter hårt, och mår efter omständigheterna som hon förtjänar. I bästa fall - något bättre. Osbourne i Göteborg hänger med, pratade nyss med honom i telefon Mamma pratade jag också med i eftermiddag, och hon tycks vara i så bra form som man kan begära.

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll. Lev väl! Let´s dance, eller annat!

Jag ska inte gnälla om Sven Otto Littorin. Lite grand, kanske! Jag har svårt för karl´n! Jag tycker att han verkar vara en kvalificerad korkboll, och numera även praktikplatsernas okrönte kung, i syfte att få ner arbetslöshetssiffrorna inför det kommande valet. Det nya s.k. arbetarpartiet moderaterna, skyr inga medel för att få chans att förtrycka det svenska folket ytterligare fyra år!

Anders Borgs hästsvansfrisyr lurar - i alla fall inte mig! Han är en typisk nyliberal! Arbetarklassen fiende, fast det verkar inte arbetarklassen ha fattat - än. Ett praktarschel. Får man säga så!

Sven Otto, måste vara ett av dom sämsta statsråden i Sverige, genom tiderna! Anders Borg, kommer inte långt efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback