Färgterapi

Vi har inte haft så här mycket snö, på tundran i Sundsvall -  sedan 1994. Nu är det också blidväder, endast ett par minusgader. Jag har beställt sol i helgen. Fán vet om jag blir bönhörd! Plommonträdet är nästan översnöat.


Vi finns i ett rejält vinterlandskap.


Följetongen fjollskor fortsätter. Realisation sätter tryck på hög, som låg. Idag har jag köpt två kängliknande skotingestar av märket Vagabond. Varför köpa samma/lika skodon, blott med olika färgnyans? Jag behöver nog färgterapi. 


Det har varit en mycket hård arbetsvecka. Jag försöker hålla mig flytande i budgetträskets olika slagfält! Standardrepliken är. Alla kostnadsökningar ska finansieras. En enhets högre budget ger automatiskt lägre budget för en annan enhet. Ett klassiskt nollsummespel.

J2 ringde igår kväll, kring halvtio - och sa att han var i Kramfors. Det är trevligt sa jag - men varför då? Han skulle då redan ha landat på Midlanda/Sundsvall, men så var inte fallet! På grund av det dåliga vädret gick planet från Göteborg vidare till Kramfors flygplats, för omlastning till buss och drygt 10 mils resa till Sundsvall, sent på kvällen. Välkommen i klubben sa jag hurtigt, och tänkte på hundratals genomlidna väntetimmar genom åren, på flygplatser runt om i Sverige. Det känns tryggt att nästa generation är beredd att ta över umbäranden och möjligheter till utveckling genom resandet och väntandets ädla konst!

Snart är det dags för TV. Sköt om sig! 

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Det är då man behöver en stickning :) När man väntar alltså...

2010-02-07 @ 19:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback