Hetvägg

Det är lördag den 16 januari. Året är 2010! Säger man "tjugitie", eller tjugohundratio?

Det har varit kallt, en längre period på tajgan i Sundsvall. Idag är det lagoma minus 6. Träden är klädda med is och snö. Fint som fán! Bilden är tagen på radhusets baksida, alltså österut!

 

Senaste hotellövernattningen, hotell Rica på Slöjdgatan i Stockholm var inte så pjåkig. Ett typ - vindsrum, på sjunde våningen, kan man inte klaga på. Oftast bor vi mer påvert, när vi reser i tjänsten! Det kanske inte var bättre förr, men det är sämre nu!

 

 

Vad tycker vi om kontorslandskap? Jag har lite svårt att jobba i den rörelse som lätt uppstår när många ska samsas på liten yta. Visst, det finns tysta rum och annat, men vem kopplar loss datorn, loggar ut, för att sen logga in på det trådlösa - för att klara ett kort telefonsamtal på fem minuter (som lätt blir tio!)

 

 

Jag är spekulant på att - till en billig, eller dyr peng - överta J1´s digitalkamera, en Fujifilm Finepix F30, som bilderna är tagna med. Automatinställning, rekommenderas av sonen! Instruktionsboken till kameran är hittad, den får M läsa in och sen instruera mig.

 

I det stora är det inte så illa. M bakar (semla, hetvägg, fastlagsbulle) och jag håller mig undan. Jag får nog kaffe snart! Kanske presskaffe, efter influenser av J2, som är kaffekonnosör!

Nästa vecka ska vi ha möte på Rosersbergs slott, ett längre stenkast från Arlanda, där har jag aldrig varit, alltså Rosersberg! Pampigt - nåja, kurs- och konferensgårdar, finns det många av! 

Lev väl och ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Hotell och slottsbesöki, men samtidigt inträngd i ett hörn. Är det så bilderna skall tolkas? Lyckliga dig som har en bagare i huset. Kan vi få låna M ett tag? Här har inget bakats sen i onsdags. Ingen har lagat mat heller för den delen. Undrar vems tur det är? Hmmm...

Ut i skidspåren med dig och ett riktigt skönt veckoslut önskar ökänd nästan från Tundran! :)

2010-01-16 @ 14:58:03
Postat av: Lena

Men hallå där.... är det HÄR du är...

Men dåså, kan man vara lugn då. Rapporterna från tundran fortsätter....

/L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback