Åbo

Jag pratade med Osbournes bror igår. Han säger att det känns overkligt. Det är en bra beskrivning. Så känns det  för mig också! 

Men livet går vidare, begravning i augusti.

Plommonträdet växer på sig. Huruvida det blir några plommon i år, återstår att se!


Vi har gjort fint på altanerna i österläge. Vi är alltså M. Fast jag måste erkänna att jag oljat in träaltanen. Det tog 1 timme och 43 minuter, för den som undrar.


Varmt idag, kring 27 grader, fortfarande 25, strax efter tio.

Imorron åker vi mot Stockholm fvbf Värtahamnen och sen Åbo. Vi ska hälsa på M´syster och hennes man som bor i skärgården, tre timmar från Åbo, i sydvästlig riktning. Det börjde med ett sommarhus - och på den vägen är det. Det ska bli kul! Vi är tillbaka i Sundsvall till helgen.

 

Lev väl - så länge, och skjut inte upp de som kan göras idag tills imorron (om det är lustfyllt)! Vilket leder mig in på populärvetenskap från kvällstidningar. Optimerad lycka inträder om man tjänar kring 572.000 kr/år (varken mer eller mindre), och ett samlag kring 10-12 minuter, fungerar bäst. Jag törs inte ens ha någon uppfattning om riktigheten i föregående, och drar givetvis inga paralleller. Det överlåter jag till dig - kära  läsare, att reflektera om! Natti!


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Så tragiskt! Jag beklagar sorgen efter din gode vän.

Han gick bort precis 1 år och 6 dagar före min goda vän Svartvitan. Jag tror du minns henne för du har besökt hennes blogg som för övrigt får stå kvar som ett fint minne av henne.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback