Familjepris

Vi har inte köpt någon ny TV på många år. M köpte vår första färg-TV 1974, då som nu var det fotbolls-VM (Västtyskland). Modellen var Skandic och 24 tum var bildrutan.

Nuförtiden köper vi barnens avlagda apparater till familjepris, som innebär något dyrare än marknadspris. Denna gången gjorde vi nog ett kap. En nästan ny, blott 1 år gammal, fin bild, 42 tum, märket är Philips.

Vi får problem nästa gång, när J2 ska kränga sin 46 tummare, då får vi nog köpa ett nytt hus eller lägenhet. Vi tar en sak i taget, ingen är gladare än jag att kunna kolla all den fina fotbollen från Sydafrika med bästa möjliga TV.


Den här bilden är från Botaniska trädgården. Vacker plats, dålig bild.


Bilden är tagen från en höjd i Slotsskogen. Tror det är Älvsborgsbron, långt där borta.


När man åker E4 norrut, och man ser den även från tåget, när man åker förbi Partille. Jag menar borgen. Dit knatade jag upp en gång, för inte så många år sedan. Det tog nog 40 minuter från Partille centrum.

I början av 1970-talet var det en porrklubb i närheten av Borgen. Där har jag aldrig varit, däremot var den omskriven, säger Osbourne


M och barnen mår bra, mamma har jag inte pratat med på några dagar. Åker till henne på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback