IKEA

Sommaren är på gång - även på tundran, på väster i Sundsvall!


Idag har jag roat mig med att skruva ihop en pall, köpt på IKEA. Det är en utmaning,  för någon som inte har något som helst tålamod - typ jag!

Pallen bestod av 10 olika trädetaljer, 12 skruvar, varav 8 var modell större och de övriga 4, något mindre. Vidare fanns två träpluggar. När jag började montera trodde jag att det skulle ta cirka 30 minuter. Vilket var önsketänkande! Det tog 1 timme och nio minuter. Men då tog jag också en paus på cirka 9 minuter för att dricka en kopp kaffe och smygäta en liten cocosboll - mitt i monterandets ädla konst. Cocosbollen var också köpt på IKEA, för det facila priset av 9 kr för 9 sycken. Visst får man säga cocosboll fortfarande?

Det fanns tre möjligheter att göra fel, och jag valde att göra fel 1 ggn, vilket är ganska bra resultat för att vara jag! Slutsatsen av monteringen (och andra iakttagelser i livet) är att det vanligvis tar dubbelt så lång tid som man tror! Känn på den du!



Våran (brf´s) "lekpark" klarar inte EU-standarden. Den måste rivas.


Inte i min vildaste fantasi kunde jag tro att den lilla grävskopa kunde klara detta rivingsåtagande!

Eller så är det så att barnens behov av lek, måste få utlopp, även om vi numera inte har någon lekpark - värd namnet -  i närområdet.

 

Vi väntade regn, men nu vid pass sju är det soligt och grannt. Kan inte bli bättre. Ha en fortsatt trevlig fredagskväll.

 

Nu tar också fotbolls-VM vid. M blir fotbollsänka, under en månad. Jag har redan kollat invigningsmatchen mellan Sydafrika och Mexiko (1-1).


Kommentarer
Postat av: Ökänd

Duktigt snickrat må jag säga. Du trängde dig in i mina drömmar i natt. Får man göra så?

2010-06-14 @ 17:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback