Kungafjäsket

Vilket spektakel. Kungafjäsket har jag inget till övers för. Det känns mest förljuget och teater för allmogen, men var och en får bli salig på sitt sätt. Själv såg jag mindre än 1 minut av bröllopshysterin. Att SVT sänt så många timmar, före under och som det visar sig också - efteråt, överstiger mitt förstånd.

Glad i hågen slår jag imorse på TV´n vid pass 06.45, för att kolla nyheterna. Då sitter det nåt jävla säckgäng i TV-rutan och rescenserar, och pratar om höjdpunkter, så där underdånigt fjäskande att man håller på att få nåt fel. Jag slår genast av TV´n och bryr mig inte om vidare nyhetsspisning.

En stund senare sätter jag mig i bilen och slår aningslöst på P1, då är det även där, några jävla dårar som pratar om kronprisessbröllopet, och vilket fint tal Daniel Westling höll. Själv vill jag bara kräkas!

Nu får väl - för helvete - SVT och SR ge sig.  Får vi inte slippa skiten snart!

Dom som vill hålla på med kungafjantet kan väl köpa nån veckotidning. Enligt mitt sätt att se på tillvaron är bröllopet värt ett nyhetsinslag. Inget mer. Jag ger mig fán på att det är moderataschlena, och övriga fjantar i allianzregeringen som ligger bakom spektaklet.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag efterlös ett bröllopsfilter för flera månader sedan. Men inte blev jag bönhörd. Som vanligt, med andra ord.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback