Marginaliserat utanförskap

Osbourne inlagd på Sahlgrenska igen. Kanske hittar jag tid för ett besök senare i veckan.

Då bor jag här - Ossies lägenhet, alltså inte på restaurangen till vänster i bilden, utan på andra våningen. Pizzan i Partille är bland dom bättre i närområdet sägs det. Källa är Osbournes yngre bror (Kålle)!



Finanskrisen! EU och USA som har sämsta ekonomin har bättre valuta än Sverige, som har bra nationalekonomi. Det kan Borg - med hästsvansen -  tacka såssarna för!

Valet i höst tycks stå mellan det solidariska samhället och 2/3 dittot! Överklassen och i någon mån medelklassen får det bättre. Underklassen och trasproletariatet får det sämre. Med det senare avses, sjuka, arbetslösa och allmänt fattiga, i någon mån även pensionärer med låga pensioner.

Det är inte konstigt att de 50 miljoner extremt fattiga i USA saknar sjukförsäkring, dom motarbetas ju av medel- och överklass, dom blir ett hot mot den egna tillvaron - typ! Vi är på väg mot "USA". Ordna för dig själv - och skit i andra. Varför ska jag som hög- medelinkomstagare betala för underklassens försäkringsförmåner? Det inser ju alla att det är fel reformväg (enligt moderaternas terminologi). Låt dom sjuka, arbetslösa och andra marginaliserade starta egna företag, så löser sig allting - säger Maud Olofsson. Jag säger ingenting! 

Enligt moderatregeringens definition är utanförskap att ha en annan politisk uppfattning än moderaterna, folkpartiet, centerpartiet och det glada kristdemokratiska anhanget, halleluja. Jag tror vi måste definiera om begreppen i höst! Jag ser hellre att överklassen får träda tillbaka till sitt utanförskap, till förmån för ett solidariskt samhälle! 


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Personligen känner jag mig väldigt utanför. Trots jobb. Än så länge. Man vet aldrig vad de amerikanska ägarna får för sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback