Landhugg

Detta är är nog ingen skeppshund - tror jag! Däremot en osedvanligt kul personlighet. Jag har varit hundvakt idag. Vi kommer bra överens. Hon gillar mig. Hon gillar alla. För hundanalfabeten och den tillfällige läsaren, kan jag upplysa om att hundens ras är boxer.

Detta är Häggdångers kyrka 15 km söder om Härnösand. Till Häggdånger har jag ingen relation alls. Möjligen ligger min fars brors hushållerska begraven där, men säker är jag inte. Nu fick jag till två genitiv s. I like it!

I Åvike nära Häggdånger hämtades färg fvbf syster i Stockholm. Kände mig manad att stanna för att knäppa en bild av försommarprakten!



När jag var barn, i början av 60-talet, rodde jag och mina kompisar i två roddbåtar, genom sundet för att utforska vattnen bortom trygghetsavståndet. Vi blev inte bordade av någon främmande makt (så vitt jag vet) pilbågar och någon påk, eller svärd tillverkad av en, hade vi i alla fall med oss.

Jag var också barn på 1950-talet, men det kan jag skriva om - en annan gång!

Vi brukade utforska den ö, som ligger till vänster i bilden. Mycket spännande fanns att upptäcka där.

Längre ut på älven var det farligt. Dit vågade vi oss bara ibland. Givetvis hade vi inte flytvästar. Dom var nog inte uppfunna då!

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll - gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback