Svingeln

Jag är tillbaka i Sundsvall efter några dagar i Göteborg. Från Stockholm till Göteborg åkte jag Inter City-tåg, som rullade nästan lika snabbt som X2000 (+20 minuter) med stopp Södertälje S och Skövde. 22% billigare, småpengar - men ändå!  Bra tågkänsla! Över lag har SJ rätt så bra erbjudanden i sin bistro och hyggliga priser.  

Hem till Sundsvall åkte jag också tåg, delvis av nödtvång, eftersom det var strejk på flyget. Skit samma, hemma är jag i alla fall!


Stadshuset i Stockholm från tåget. Nån som har varit uppe i tornet?


Om man bor i Partille, med omnejd och med allmänna kommunikationer vill ta sig till Sahlgrenska är mitt förslag följande. Ta express blåbussen, från resecentrum i Partille, med destination Kungsbacka (inte Jonsered, för det är åt andra hållet). I högtrafik går den varje timme - minuter 15 och 45. Kliv av vid hållplats Svingeln, som är hållplatsen före centralen.

Ta därefter spårvagn 6 i riktning mot Länsmansgården (som f.ö. är beläget på Hisingen, men det behöver vi inte bekymra oss om - just nu!) 


Kliv förslagsvis av vid Sahlgrenska huvudentrén.

Natti - mer sen!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag har varit uppe i tornet ihop med barnbarnen. Det var alldeles efter Treans död då vi hade ett hysteriskt behov av att fylla all ledig tid.



Men utsikten var enastående.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback