Kulturskymning

Tack och lov! Nu är besökssiffrorna nere på normal nivå igen!  Jag blev nästan o rolig ett tag, vilket påminner mig om att det fort farande är för lite sär skrivning!

I helgen har vi hängett oss till utrensning av böcker. Mellan 50-75 romaner har nu förpassat till bokhimlen. I förra svägen (för ett år sedan)  åkte alla Ed McBain iväg. Nu blev det såväl Sjöwall/Wahlöö, hela serien om tio böcker, Mankell och även en del klassiker. Vi har skapat ett bokbål. Kulturskymningen gör sig påmind!



Det har varit kanonväder i helgen. Mycket sol igår, kring 22 grader. Idag varmt, inte mycket sol, något regn. 19 grader mitt på dan. Tussilago under utveckling längs Sticksjöns våtmarker.


Det här är Sollefteå sjukhus, som jag tänkte skriva om - men det får bli en annan gång.




Ikväll såg jag början på Clint Eastwoods Gran Torino. Det funkar det också, dvs att se filmer i bakvänd ordning

Det funkar också att äta efterrätten först, varmrätten sen och avsluta med kaffe. I övrigt lugnt i helgen. Barnen hemma på middag. Paltbröd, vitsås och fläsk. Houngsmelon och för den som ville - äpplekaka och vaniljsås till efterrätt.

Imorron tar jag 08.08 tåget till Stockholm. På tisdag åker jag vidare till Göteborg för att hälsa på Osbourne. Åter Sundsvall på torsdagskväll eller fredag. 

Sköt om sig så länge!


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag har också gjort mig av med hela Eddan-samlingen. Vi hade en sån period på 80-talet. Men aldrig att jag skulle kasta Moa Martinson med den gulliga framsidesbilden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback