Luciatåg

Som den regelbundne läsaren känner till, åker luciatåget fram på första advent. Så även i år.


Jag har märkt en förflackning i traditionerna, som jag måste ta itu med. Några av grannarna tänder adventsstjärnor och hänger upp allehanda julföremål, före första advent. Så kan vi inte ha det!

Barnen med flickvänner var hemma på söndagsmiddag. På menyn fanns tacos med olika tillbehör. Som efterrätt fick, dom som ville maränger, banan och glass. Kaffe också!

Det är kallt på tundran. Kvicksilvret når nästan 15 kylgrader. Bistert! Men inne är det varmt och gott.

Natti!


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Ja du har helt rätt i din reflexion om de tidigare och tidigare juldekoratioenrna. Själv såg jag semlor på COOP Forum i oktober, ve och fasa! Men hur är det med M:s tomteparad? Saknar en hel del fast de kanske kommer fram lite närmare jul. Nu är det ju först och främst Lucia vi väntar på=)Så trevligt med barn och flickväner och Taco är aldrig fel. En upptäckt och ett tips kan jag bjuda på! Som för övrigt gjort att jag, tidigare ingen entusiast av just taco, numera kan äta detta hur ofta som helst. I stället för tacosåsen, ta sötsur sås istället och ringla över riktigt rejält. Mums filibabba så gott! -17 här nu rikigt bistert. Lev väl!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback