Högfärdshosta, torks och getmese

Jag har varit lätt förkyld en vecka. Och eftersom jag är man, kan detta tillstånd jämställas med en medelsvår till svår förlossning. Tack och lov är förlossningen bättre idag, även om det förefinns lite torrhosta ibland, det liknar högfärdshosta, hur nu den låter?

Det ser lite fruset ut nu. Vi har toppat med nio minus en dag i förra veckan. Idag dock fint höstväder, med sol på blå himmel och milda +5, ingen vind.

Våran diskmaskin, slutade funka för två veckor sen! Det är inte så kul.

Man kan lätt misstänka att det blivit stopp i silen, men det trodde vi ändå inte, eftersom vi rengjort den i parti och minut, men den ville ändå inte pumpa ut vattnet.

Vi började fundera på att köpa en ny. Å ena sidan, men hur passar den vi väljer då in i det nya kökskonceptet som vi sliter med sedan fem år tillbaka. Ångesten frodas. Att fatta snabba beslut, kan vara jobbigt.

Efter fjorton dagar pratar vi med svåger som säger att det är ovanligt att diskmaskinspumpar går sönder.  Han tar fram en ritning,och säger skruva på skruven klockan elva och ta loss luckan, kolla om det sitter något skräp där, snurra på "vingarna" för att se att dom går runt - sen är det sannolikt klart, sa han!

Vi - dvs M gjorde - som han sa, jag supportade med verktyg (torks). Det gick hur bra som helst. Diskmaskinen är som ny. Nu behöver vi inte stressa med kökskonceptet. Det får värka fram det som ska "födas"!

Att följa ritningar är inte så lätt, dock lättare om man får hjälp på vägen!

Även höstkänsla runt Sticksjön. Is är på väg att bildas.

Jag fick också tips om hur man lätt blir kvitt sin förkylning, dock krävs digitaldialektkunskaper.

När förkylningen ska fördrivas, tar men helt enkelt ett hårt bröd och breder på ett lager getmese (messmör), äter smörgåsen. Sen väntar man bara tills förkylningen gett med sig ("getmese").


Kommentarer
Postat av: Lena

den om getmese är BRA!

Kan de ha nått att göra med att "jag kan språket"??

Å att jag gillar Garvsyra?

Postat av: L

ooops, tre stavfel minst och meningar som bara en mor kan äslka, menar älska! det går fort ibland!

2010-10-26 @ 22:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback