Ofarlig?

Det sitter två tonårsgrabbar på en bänk utanför ICA-ettan i Granloholm. När jag passerar bänken på väg in i butiken, frågar den modigare av dom två, om jag vill köpa cigaretter åt dom. Som en parantes kan nämnas att cigarett även kan stavas cigarrett. Allt enligt SAOL.

Jag svarar vänligt men bestämt - nej.

Man kan ju undra varför dom frågar just mig! För dagen var jag iförd, svarta skor, svart skinnpaj, svart tröja, vit tshirt, svart mössa och svarta handskar. Kanske trodde ynglingarna att det var större chans till framgång hos mig, jämfört med förfrågan till medelålders man i byråkratkläder! Inte vet jag. Eller så ser jag helt enkelt ofarlig ut, vilket kan vara en tillgång i vissa situationer och givetvis en belastning i en annan!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag tycker i alla fall att det ska vara cigarrett. Eftersom det är en mindre cigarr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback