Nakenchock

Idag, fredag, har jag varit befälhavare av dammsugaren.

Om någon undrar varför det förefinns naken hud, är förklaringen enkel. Under städningen ska toalett/badrum göras rent, då förekommer vatten, och vi som inte är så vana vid städning, behöver säkerhetsmarginaler för att inte bli genomblöt av skvättande väta. Därför näckar vi (jag), under detta städsegment, eller näst intill.


Våran medellilla bostadsyta, dammsugar man på 45 - 60 minuter. Jag som vanligtvis fuskstädar klarar vanligtvis  åtagandet på 40 minuter. Dock inte idag. Jag gick i mål på 41 minuter. Dammråttorna kan nu känna sig trygga en vecka till.   

Det finns olika preferenser, när det gäller städning. Några förfäktar idén - t.ex. M - att det ska vara rent rent. Själv hyllar jag tanken på att det ska se rent ut!

Sverige besegrade Ungern med 2-0 i kvalet till fotbolls-EM.

Om någon undrar över hur TV-familjeslaget utvecklade sig, kan jag meddela att jag såg matchen på huvudtv´n, 42 tum i vardagsrummet. M fick nöja sig med 32 tummaren i sovrummet. Sista ordet, är nog inte sagt i denna maktkamp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback