Trollskog

Vår brf ligger fint till vid skogskanten. Blott 10 minuters bussresa till Sundsvalls centrum.



Fem minuter från där vi bor finns en stilla flytande bäck i trollskogen.



Idag har jag varit till mamma. Med sina begränsningar funkar det som det kan!

Valet blir en rysare. Jag är inställd på fyra år till med moderaterna. Det blir inte kul för underklassen. Moderaterna pratar som om dom värnar välfärden när dom i själva verket monterar ner den.

Är det bara jag som har fattat det?

Sjukförsäkringen är ju ett skämt. Döende skickas till arbetsförmedlingen för(e) sista smörjelsen. Är det värdigt ett "välfärdssamhälle"? Moderaterna har ju valt dessa regler, ska dom inte stå till svars för det snart! Det verkar som om svenska folket nöjer sig med förklaringen. Det går inte att göra en omelett om man inte knäcker några ägg - typ! Eller. Ändåmålen helger medlen. Eller. Systemet är viktigare än det enskilda fallet. Ack ja!

Min blogg tog ett sånt därnt konstigt skutt igen. Jag har inte många läsare, men dom är förehållandevis återkommande, tror jag.

Välkomna säger jag - till såväl nya som "gamla" läsare, och välkommen åter.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Folk förstår helt enkelt inte sitt eget bästa.

Postat av: maria

hej!! =)
vart exakt ligger denna trollskog =) super fint kort!! Ha det bra!!
/Maria

2012-09-06 @ 13:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback