Mikro och makro

De sparsmakade esteter som - då och då - besöker denna blogg, kanske undrar,
hur kopplingen mellan den lilla och stora världen kommer till uttryck för mig?

I den lilla världen, på väster i Sundsvall finns det glädje och gamman, när solen
skiner, våren på väg, bilen gick igenom besiktningen, halva priset på fjollskor,
barnen och M har det bra, mamma så bra som möjligt mm. De upplevelserna
lever ett eget liv.

När det gäller makrovärlden, själva samhället och dess utveckling/förändring (främst
i Sverige) lever den också sitt eget liv. Jag behöver iofs inte ha några synpunkter på
arbetslöshets- och sjukförsäkringen, barnfattigdom, moderaternas berikande av
överklassen, skenande elpriser, kärnkraftskatastrofer, krigen i Nordafrika mm.
I den bästa av världar slipper jag och mina närstående drabbas av de mer påtagliga
skuggsidorna av denna "utveckling"!

Hur som helst! Jag är inte speciellt trakterad av högerpartiets skapande av
2/3-samhället. Utvecklingen i resten av världen, törs man knappt fundera på - om
man vill behålla resterna av förståndet och nattsömnen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback