Inget nytt under stolen

Mina gamla undersköna fjollskor, innedojarna har fallit för ålderstrecket. Det är som med kallingar, dom måste slängas när resåren och bomullen rämnar, och när det gäller skor - när lädret och sulan längtar till skohimlen!




Tur i oturen är skorean. Hittar ett par nya fjollskor, som gjorda för stekare (en sån som jag), 70% nedsatt pris på sista paret, tackar man för i dessa dyrtider! Vit sula - fräckt va!

Passade också på att köpa ett par kraftigare vinterskor - typ skinnhead-doja. Tyvärr bara 50% rabatt, men dom får jag nytta av i det upp och ner väder vi dras med i Sundsvall. Igår +1, nu -4.



När jag ser den konservativa högermannen Fredrik Reinfeldt, tänker jag på "leda"! Det får var och en uttolka som den vill!

För den som undrar om näringslivet och den konservativa högern verkligen kan vara arbetarnas nya partiföreträdare rekommenderar jag
  • Follow the money
Pengarna ljuger aldrig! Då kanske en annan iakttagelse kan göras bortom flosklerna och fikonspråket som Reinfelt, Borg och Schlingmann strör omkring sig risgryn på ett bröllop! Varför ska dom allra rikaste ha mest och dom allra svagaste få minst? Vad blir det för konsekvenser av regeringens högerpolitik, bortom nyspråket och dimridåerna.

Är det inte dags att på allvar granska regeringsmakten? 1.000 dagar kvar till nästa val, och nu vill Borg glassa i Bryssel och gambla bort mina pengar (igen)! Är det nån som vet vad Borg bidragit med som finansminister, mer än att berika dom allra rikaste och sälja ut min egendom (igen bl.a. Apoteken).

Är det rimligt att högerpartierna, med aktivt stöd av den borgerliga pressen, näringslivet, ska kunna göra vad som helst - utan att behöva ta ansvar för orimligheterna i fördelningspolitiken, och den oundvikliga maktförskjutningen från gemensamt till bl.a. riskkapitalister? Är det inte rimligare att granska Reinfeldt mer än Håkan Juholt? Man skulle nästan kunna tro att det är blådåren Juholt som är statsminister, när drevet viner fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback